tisdag 7 februari 2012

Den perfekta spahelgen

Så här skulle den perfekta spahelgen se ut om jag fick bestämma.

Jag tar ledigt på fredagen och checkar in på hotellet runt kl. 15. Efter ett svettigt träningspass, dricker jag en smoothie, myser i bubbelpoolen, badar bastu, duschar och tar på mig bekväma kläder. Spaet har givetvis en frisörsalong och jag går dit för en skalpkur, skalpmassage, hårinpackning och klippning. Jag passar på att dricka en cappuccino och läsa en massa tidningar.

Efter frisören är det dags för middag. Mör i kroppen efter träningspasset, stannar jag på rummet. Jag beställer upp en lyxig middag, gärna fisk. Till den dricker jag ett glas perfekt kylt vitt vin. Middagen avslutas med en kopp svart kaffe. Därefter lägger jag mig till rätta, slår på en romantiskt komedi och äter godis. Jag somnar tidigt.

Lördagen börjar med att jag vaknar utvilad i den sköna hotellsängen. Solen skiner. Jag klär på mig, dricker en kopp starkt kaffe och går ut på en rask morgonpromenad vid vattnet. Tillbaka på hotellet, går jag till matsalen och äter frukost och läser tidningen i lugn och ro.

Efter frukosten är det dags att gå till spaet igen. Förmiddagen bjuder på en avkopplande helkroppsmassage, kroppspeeling och kroppsinpackning. Det tar några timmar, så när vi är färdiga är det dags för lunch. En räkmacka med handskalade räkor, avocado, ägg och lite majonäs. Och en cappuccino.

Efter lunch är det dags för en lyxansiktsbehandling. Den tar 90 minuter och jag sover nästan hela behandlingen. Pigg och utvilad är det dags för pedikyr. Jag passar på att läsa under tiden.

Sen eftermiddag går jag upp på rummet och tittar på tv. Jag vill inte sminka mig efter ansiktsbehandlingen, så jag beställer upp mat även den här kvällen. En köttbit och ett glas rött följt av kaffe. Jag tittar på ännu en film och äter godis - och somnar tidigt.

Söndagsmorgonen börjar med ett yogapass och långfrukost. Därefter går jag till spaet och simmar, kopplar av i bubbelpoolen, bastar och duschar. Jag äter lunch, packar ihop mina saker och checkar ut. Därefter går jag tillbaka till spaet för en manikyr, en uppfräschning av håret och sminkning.

När jag kommer hem är lägenheten städad, kläderna tvättade och strukna, kylskåpet fyllt och färska blommor står på bordet. Jag och min man klär upp oss och går ut och äter. Lampan släcks tidigt och vi är redo för en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar