måndag 6 februari 2012

Electa

Var: Helsingborg
Erbjuder: Allt du kan tänka dig.
Bokning: telefon, e-post
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på spabad, ansiktsbehandling (spa) och halvkroppsmassage.

Electa erbjuder det mesta du kan tänka dig i spaväg. Läget är bra, lokalerna är fina och det känns som ett lyxigt spaalternativ. Jag har varit på flera ansiktsbehandlingar på Electa då det "bara" var ett litet parfymeri. Det var en magisk känsla att gå dit på behandling. Att få stiga in bland tjusiga damer och skämma bort sig själv. Mina förväntningar var alltså skyhöga, och tyvärr blev jag besviken. Den lyxiga spakänslan infann sig aldrig.

Första intrycket är viktigt och vårt besök började sisådär. När vi satt och väntade på spabadet pratade kvinnan i receptionen väldigt högt i telefon. När hon hade lagt på luren fortsatte hon att lika högt prata jobbproblem med en kollega. Som om vi inte satt där. Spakänslan var lika med noll.

Vi blev visade till ett omklädningsrum och därefter ut till spabadet. Vilken häftig känsla att bada utomhus mitt bland höghusen i centrala Helsingborg. Det är säkert ännu häftigare när det är mörkt ute. Vi drack champagne, åt frukt och hade det hur mysigt som helst. Vi varierade spabadet med bastubad (bastun stod också utomhus).

Därefter gick vi en trappa upp för halvkroppsmassage. Den var helt ok. Inte mer. Det var väldigt kallt i rummet och jag frös.

Dagen avslutades med en lätt ansiktsbehandling (rengöring, peeling och mask) som var jättehärlig. Den gick fort, men huden kändes fräsch efteråt.

Omklädningsrummen var små, vilket innebar att vi bara duschade och klädde på oss där inne. Smink och hår skötte vi i korridoren utanför. Det gjorde ingenting. Däremot blev det väldigt stökigt, då det kom ett stort gäng svensexande killar som skulle ut och bada. Vi kände oss i vägen och ljudvolymen var hög.

Jag hade en härlig dag på Electa, absolut, men kommer troligtvis inte att gå dit igen. Spaet lever tyvärr inte upp till förväntningarna.

+
Både spabad och bastu utomhus - läckert.

Opersonlig känsla.
Onödiga klick på hemsidan, då prislista och behandlingsmeny finns på två olika sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar