torsdag 9 februari 2012

Complete [me]

Var: Lund
Erbjuder: hudvård, kroppsvård, vax och smink
Bokning: telefon, e-post, online
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på olika ansiktsbehandlingar.

Jag har gått på många ansiktsbehandlingar på Complete [me], mest för att det är så smidigt med bokningen och för att det är lätt att hitta en ledig tid. Hemsidan är fin och lovar mycket. Lite väl mycket anser jag. Tyvärr så skiljer sig behandlingarna åt beroende på vem det är som utför dem. Med rätt terapeut, har behandlingarna varit jättehärliga. Med fel, har jag ångrat besöket. Desvärre är det bara en av dem som verkar ha valt rätt jobb.

Men först till det positiva. Complete [me] är en liten salong med fin inredning och smådetaljer som ger en lyxig känsla. T.ex. gurkvatten medan man väntar och små frottéhanddukar på toaletten till händerna istället för pappersservetter. Behandlingsrummet bakom kassan ger mig alltid en härlig känsla och trafikbullret untanför är mer sövande än störande. Och som sagt: med rätt terapeut blir upplevelsen superb.

Med fel terapeut(er) har jag upplevt: nervöst prat under hela behandlingen, butterhet, stress, känslan av att vara i vägen, säljhets m.m. Jag ser alltid fram emot en ansiktsbehandling och det är ett riktigt antiklimax att gå därifrån besviken. Speciellt när jag har betalat för det.

Complete [me] har också en väldig säljhets. Efter varje ansiktsbehandling, står alla produkter uppradade vid kassan när det är dags att betala. Det ger en lätt obekväm känsla när terapeuten nästan maniskt påstår att min hud ABSOLUT inte klarar sig utan både den ena och den andra produkten. Usch!

Det är inte ofta jag går till Complete [me] längre, men det händer. Det tur att man kan välja terapeut vid onlinebokningen, annars hade jag inte gått dit fler gånger.

+
Generösa öppettider.

Uppenbar säljhets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar