torsdag 8 mars 2012

Hemmaspa

Ja, visst låter det härligt? Skämma bort sig själv med en ordentlig kroppsskrubb, ett långt skumbad, hårinpackning, ansiktsmask, nagelfix m.m. Men till saken hör är att jag inte alls tycker att det är så härligt. Allt som inkluderar "hemmaspa" är något jag gör dagligdags, vilket innebär att det har blivit slentrian.

  • Brynplock och pedikyr tråkar ut mig. 
  • Hårinpackning gör jag för hårets skull och tycker mest att det är bökigt. 
  • Ansiktsmask gör jag en gång i vecka för att mitt arbete framför datorn kräver det. 
  • Torrborstning gör jag motvilligt en gång i månaden. Det gör så jäkla ont!
  • Manikyr gör jag med en suck varje söndag för att ha fina naglar hela (halva) veckan.

Det roliga är att allt som tråkar ut mig med hemmaspa, älskar jag att göra på riktiga span. För då slipper jag göra det själv. Det är det det handlar om.

Det är en sådan lyx att låta någon annan ta hand om en medan man lutar sig tillbaka, slappnar av och blir fin. Jag hade gladeligen gått på spa varje vecka för att slippa göra det själv. Det är bara inte så ekonomiskt. Och kanske hade det också blivit slentrian till slut?

Ja, så säger vi ... tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar