måndag 12 mars 2012

Hälsans Hus

Var: Lund
Erbjuder: massage och alternativterapi 
Bokning: telefon, e-post (beroende på vem du bokar till)
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på massage.

Hälsans Hus drivs av föreningen "Alternativterapeuterna i Lund". Terapeuterna hyr in sig och kan välja mellan flera olika behandlingsrum och lokaler. Här kan man även gå på kurs och lyssna på olika föredrag. För den som tycker att alternativterapi är spännande, är Hälsans Hus rätt plats. Jag går dit för massagens skull.

Lokalerna finns i ett gammalt korsvirkeshus mitt i Lund. Det är charmigt, men också knarrigt och lyhört. Från väntrummet kan man titta ut över Mårtenstorgets myller. Mysigt.

På hemsidan hittar du information om varje terapeut. Sidan är rörig och inkonsekvent. En informationsruta öppnas upp som en ny sida, en annan inte. En ruta innehåller mycket text, en annan knappt någon text alls. Jag skulle gärna vilja se att terapeuterna använde en slags standardmall för hur rutorna ska se ut. Med information som: vilka behandlingar erbjuds, hur mycket kostar de, möjliga tider och kontaktinformation (inkl. e-postadress).

I dag finns en av mina favoritmassörer på Hälsans Hus. Men också en av de sämsta (läs här). Hur behandlingarna utförs är givetvis upp till varje terapeut, men rummen ger möjligheter. De är mysiga och massagebänkarna är breda och generösa mot de som ligger där. Mina massagestunder kantas av klassisk musik, tända ljus och värmefläkt för att jag inte ska frysa. Bättre än så blir det inte.

Jag kan absolut rekommendera Hälsans Hus för den som letar massör. Det tar kanske ett tag att hitta rätt terapeut, men det är det värt.

+
Mycket "flum" för den som tycker om det.
Många terapeuter att välja mellan.

Mycket "flum" för den som inte tycker om det.
Ojämn information om terapeuterna på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar