måndag 13 februari 2012

Ystad Saltsjöbad

Var: Ystad
Erbjuder: Allt från ansiktsbehandling till tandblekning.
Bokning: telefon, online
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på kroppsinpackning (detox).

Spaet på Ystad Saltsjöbad är en höjdare. Det är fräscht, utsikten är fantastisk och det finns mycket att välja mellan. Redan i duschrummet finns en liten (med betoning på liten) ångbastu för den som vill. Därefter kan man roa sig med en badbassäng, ett iskallt vattenbad, en bubbelpool, en stor bastu, varma utomhusbad och en orientalisk relaxhörna där man bjuds på nötter och torkad frukt.

I relaxhörnan var stämningen lugn och harmonisk - nästan sövande. Medan vi väntade på behandling,  lyssnade vi på musik och låg och tittade ut på söndagsflanörer.

Jag blev uppropad av en jättetrevlig tjej som på ett proffsigt sätt fick mig att känna mig bekväm och välkommen. Kroppsbehandlingen innehöll moment som kroppspeeling, lerinpackning i plastomslag och en avslutande kroppsbalsam som doftade ljuvligt. Det bästa av allt var att jag fick en skalpmassage under tiden inpackningen verkade. Det fick inte min väninna, trots att vi hade samma sorts behandling.

I ingången kan man köpa en lättare lunch efter en härlig dag på spaet. Salladen var god, men smoothien smakade mest yogurtdryck. Jag kan absolut rekommendera spaet på Ystad Saltsjöbad.

+
Begränsad tid i bubbelpoolen gör att alla får bubbla.

Fläckiga textilier i relaxhörnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar