måndag 19 mars 2012

Aktiv Hudstudio

Var: Lund
Erbjuder: ansikte, kropp, laser, vax och smink
Bokning: telefon, e-post
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på ansiktsbehandling och pedikyr.

Aktiv Hudstudio ligger, som så många andra mindre hudvårdssalonger, inhyst i en frisörsalong. Ingen dum idé alls, förutom mitt ständigt återkommande aber: ljudvolymen. Det är tunna väggar, ringande telefoner, hårföner och högt prat. Det är alltså inget för den ljudkänslige och inget för den som är ute efter spakänsla.

Jag har gått på flera ansiktsbehandlingar på Aktiv Hudstudio och har alltid blivit trevligt bemött. Ansiktsbehandlingarna som sådana är inte så mycket att orda om. Jag har blivit nöjd. Det finns många olika behandlingar att välja mellan och jag tycker speciellt om idén med "Miniansiktsbehandlingen" som man kan göra varje vecka. Precis i min smak, även om jag aldrig slår slag i saken.  

Pedikyren var det heller inget fel på. Jag gjorde den direkt efter en ansiktsbehandling. Däremot blev logistiken mellan behandlingarna osmidig. Ett av behandlingsrummen ligger bra placerat precis i anslutning till ingången, med en toalett precis utanför. Det andra ligger mitt inne i salongen - och tyvärr var vi tvungna att gå dit för att utföra pedikyren. Jag fick alltså gå genom hela frisörsalongen, så där groggy och osöt som man kan vara efter en ansiktsbehandling. Jag kände mig väldigt obekväm och hade föredragit att få ligga kvar i det första rummet och fått pedikyren där (jag var den enda som fick behandling, så rummet stod tomt). "Pedikyrrummet" var också ett av de tråkigaste behandlingsrummen jag har sett. Med lysrörsbelysningskänsla. Huvaligen.

Aktiv Hudstudio är helt ok. Jag kan rekommendera den för behandlingarnas skull, men inte för känslan. Det där lilla extra saknas. Nu var det i och för sig ett tag sedan jag var där sist, så det är snart dags för ett återbesök. Då hoppas jag verkligen att det ena rummet har fräschats upp.

+
Många ansiktsbehandlingar att välja mellan.

Många särskrivningar på hemsidan som ger ett slarvigt intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar