måndag 27 februari 2012

Tokyo Makeover

Var: Lund
Erbjuder: hår, hud, naglar och massage
Bokning: telefon, e-post
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på spapedikyr och spamanikyr.

Tokyo Makeover erbjuder det mesta i skönhetsväg. Stämningen är uppfriskande trevlig, likaså tjejen som utför behandlingarna. Däremot är det inget ställe jag går till för att slappna av. Salongen ger ingen spakänsla och ljudvolymen är hög, då "dörren" som skärmar av behandlingsrummet är av tyg.

Spapedikyren var härlig och jag låg och läste under tiden. Den enda missen var dålig planering vid lacktorkningen. Det torkade aldrig. Till slut hade jag inte tid att vänta längre och fick chansa på att det hade torkad. Det hade det tyvärr inte, så jag fick ta bort lacket och måla tånaglarna på nytt. Inte hela världen, men ändå lite av ett antiklimax.

Spamanikyren gjorde mig jättenöjd. Jag satt och drack en islatte under tiden och såg de fina rundningarna trollas fram. Sämre kan man ha det. Lacket torkade bra och händerna blev mjuka.

Jag kan, lite försiktigt, rekommendera Tokyo Makeover till andra. Inte för avslappningens skull, utan för resultatet. Jag kommer säkert att gå dit igen.         

+
Glad stämning i salongen.

Lacket på tånaglarna torkade aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar