fredag 3 februari 2012

LenHud

Var: Lund
Erbjuder: hudvård, kroppsvård, fransar och vax
Bokning: online, telefon
Hemsida: Ja, här.

Jag gick på ansiktsbehandlingar av olika slag.

LenHud är en hudvårdssalong som utför behandlingar på löpande band. Det gäller att vara ute i mycket god tid om du vill boka. Speciellt om du arbetar vanliga kontorstider och inte har möjlighet att gå mitt på dagen.

Jag har testat flera olika ansiktsbehandlingar på LenHud och min absoluta favoritbehandling finns där. Den heter "Prestige Ansiktsbehandling cityfilter" och är helt oslagbar. Ingen annan behandling har gett mig samma härliga känsla. Huden känns overklig efteråt.

Behandlingarna är det verkligen inget fel på, däremot efterlyser jag mer flexibilitet. Jag ska förklara vad jag menar med det. LenHud sparar information om vilka behandlingar du går på. Det är jättebra, då terapeuten kan se din historik. Trots det får jag alltid den tröttsamma frågan om hur jag upplever min hud, följt av en genomgång som vore jag där för första gången. Svaret borde också stå i historiken, så att jag slipper svara på samma fråga varje gång.

En annan sak jag har noterat under mina besök på LenHud, är ljudvolymen. Det är så lyhört i behandlingsrummen, vilket gör att man hör vad som sägs och görs i receptionen, i korridoren och i rummen intill. Musiken spelas också på aningen för hög voylm i behandlingsrummen. Vid två tillfällen har jag fått be terapeuten att skruva ner.

Jag har inte märkt av någon uppenbar säljhets på LenHud, vilket är jätteskönt. Det är självklart att terapeuterna vill sälja produkter, däremot görs det på ett blygsamt och behagligt sätt.

+
Många behandlingar att välja mellan.
Smidig bokning online.

Ogenerösa öppettider.
Obekväma sittplatser i "väntrummet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar